Moving

Jag som är en ganska usel bloggare har inte riktigt uppdaterat mina 2 läsare om vad jag sysslat med på sista tiden. Jag har ju då gått och köpt mig en lite större lägenhet. Så de senaste veckorna har jag spenderat i ett kaos (mer än vanligt..).. Snart ska jag försöka fota lite så att ni får se hur vackert och fint det har blivit hemma hos mig nu. Nu börjar saker och ting ordna upp sig. Bland annat har jag nu både vatten, el och avlopp till min tvättmaskin. Mikron står i ett skåp, och har el, det laxrosa kaklet i badrummet är maskerat med turkos kakeldekor, de citrongula väggarna i vardagsrummet är omtapetserade, de mimergröna väggarn i lilla V´s rum är nu lite snyggare. Alla rum har lampor, bokhyllorna sitter fast i väggen. Det som saknas är min TV, som nu mer spenderar mer tid på El Gigantens service-plejs, än hemma i mitt vardagsrum.

Tv´n är ju en historia för sig. Det började med att Y pajade den  när hon skulle smygspela på mitt Wii. Sen åkte den in på lagning, sen fick jag tillbaka den, sen var den paj fast på ett annat sätt när jag skulle använda den . Sen lämnade jag in den igen, och sen har jag inte sett röken av den..... Själv hoppas jag att den inte ska gå att laga, eftersom jag blev pålurad en sån där superförsäkring som ska täcka allt (utom en död pixel, tydligen). Så min förhoppning är att jag ska få en sprojlans ny TV istället. Det lät iallafall försäljaren som lurade på mig försäkringen påskina.  PPå honom lät det som att man skulle få en ny TV, så fort något hände med den, och man skulle även slippa köra den fram och till baka till .. Det har ju inte hänt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0