Kommuntanter, del två.

I morse ringde en tredje kommuntant till mig.

Kommuntant: Hej! jag ser att du har ansökt om plats på här hos oss.
Jag: Ja, det stämmer.
Kommuntant: Vad bra. Förstår jag det rätt att det bara är på själva jour-verksamheten du vill ha plats, inte på vanliga förskolan.
Jag: Ehh, ja.
Kommuntant: Bra, då sätter vi henne i kö där.
Jag: men, din kollega som jag prtade med tidigare i veckan sa att men inte får ha två platser!?
Kommuntant: Ja, men det är nya regler som inte har börjat gälla ännu, så vi sätter henne i kö.
Jag: ehh, ok, vad bra då, fast jag vet ju inte exakt hur mycket jag behöver platsen ännu. Jag har inget schema ännu.
Kommuntant. Nä, men det är ialla fall kö, så vi återkommer lite längre fram när vi vet hur det ser ut med plats osv.
Jag: Jaha, ok, tackar så mycket då!
Kommuntant: Hej då!
Jag: Tack och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0