Fixelifix

Jag har möblerat om lite i mitt sovrum:


Men, låt bli att rotera dig då, bildjävel!


Så nu har jag helt plötsligt fått en massa mera plats. Och när man har mera plats så måste man ju fylla tomrummet med en massa prylar. Så därför tänkte jag maximera mitt förvaringsutrymme (som är försvinnande litet, och knökfullt) med en ny byrå, att stoppa mera bös i.

Visionen är att stoppa in en så här                       Eller hellre en sån här                  

Snygga som få är dom, men händiga  jag tänkte fixelifixa en egen, som inte är riktigt lika stor och blaffig som dom dära satanIKEA-byråerna. 

Jag började med en ap-gammal byrå som tidigare har tillhört både Päron och syskon, men som jag tänkte ha på landet att lägga prylar i. Eftersom jag inte har lagt några prylar i den ännu, så tog jag hem den och börjad pimpa den.


Före

Igår hamrade jag bort de mycket sexiga knopparna av trä som var ditlimmade. Idag har jag sandpapprat den lite lagom mycket, och tänkte ge mig på att spackla igen hålen efter knopparna. Smart som jag är (orkar inte åka och handla) gick jag upp på vinden för att leta rätt på en gammal burk med väggspackel som jag tänkte använda (ja, jag veeeet att det inte är riktigt rätt, men vem orkar bry sig om sådana trivialiteter).. Döm om min förvåning när jag öppnade burken med spackel, som stått på vinden i typ 3-4 år, så var spacklet brunt!



Hmm, tänkte jag och började gräva lite i burken, det är ju ialla fall vitt under. Men sedan luktade jag på  spacklet, och jag har inte för mig att spackel ska lukta sur jäst. Och det hade en väldig lös konsistens, så detta spackel får ha gjort sitt här i livet, och får nu åka till Återbruket med buller och bång!

Så nu har jag fastnat i mitt lilla projekt! Lilla V sover, så jag kan inte åka och handla spackelochfärgochknoppar förrens hon vaknar. och jag somhar så mycket att stå  i  idag. Sista avsnittet av True Blood ligger och väntar på datorn, sen ska det bakas fika, helst i form av finlandsfärjor, sen ska det kollas på Färjan och sen ska man sova. Puh!

Jag får återkomma med del två av pimp my byrå, när jag har varit och handlat!

Ajöx!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0