Arbeit

Så har man gjort det, gått tillbaka till arbetslivet igen, efter en 8 månader lång ledighet. Jag trodde att jag skulle ha glömt hur man gör, men jag var snabbt tillbaka till gamla vanliga supernurseanki.Tur ändå att jag fick "praoa" med kompis K på hennes jobb, för att mjukstarta lite. Något som också var som vanligt var att mitt flexkonto stod på minus.Närmare bestämt 12.55 timmar. Bra jobbat för att vara första dagen tillbaka på jobbet. Jag hade nog trott att minusflexen mirakulöst skulle försvinna om jag inte dök upp på jobbet på en längre tid, men, nä. Det enda nya som hänt på gamla landstinget är att datajournaler införts, till alla landstingskärringars förtvivlan. Men jag lyckades greja det med. Jag är helt enkelt himla bra på mitt jobb. Jag kunde också glänsa lite när jag kom ihåg vilka provrör som används till Bastest, något som de som jobbar varje dag inte lyckades veta. Konstigt nog, efftersom man tar det provet ganska ofta.

Nu ska jag sova, så jag orkar jobba på riktigt imorgon, inte bara låtsaspraoa som idag.

Tjing tjing!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0