Sleeples in Haga parkgata del 1276

Jaha, så sitter jag här igen, kl 03.48, pigg som en mört. Lilla V som har lagt ned det här med sovandet de senaste veckorna, sover så sött i sin säng (min säng i och för sig...). Och jag ligger i min nybäddade fräscha mjuka säng, med lakan som luktar sommarvind och sover helt ostört och fantastiskt skönt.. Eller...... Nä, nu när jag har tillfälle att sova för en gångs skull, sitter jag i soffan och snorar, dricker thé, känner att ryggen är på väg att gå av på minst två ställen, känner oroande svullnader i halsmandlarna och funderar på kökstapeter...

Bra jobbat!!!! Fan vad det är synd om mig...

Undrar om det är för tidigt på morgonen för att börja med lite håransning...? Som tur var var Lilla V sjuk i tisdags när vi skulle börja babysimma, för jag hade inte orkat med nån vaxning på ett tag. Nu ska vi dit på fredag istället, så det är väl dags att ta tag i lurvet..

Denna sömnlöshet påminner mig om min lilla tripp till Tanzania för ett antal år sedan. En biverkan av malariameducinen är just att man inte kan sova. Så undertecknad sov knappt ett smack på en sisådär två månader. Det var lite drygt, men å andra sidan behövdes inte min hjärnkapacitet till några större arbeten under den tiden. Ska vi köpa pepcorn nu, eller sen? Ska vi gå till sjukhuset på vägen, eller genom skogen? Ska vi bada nu, eller sen? Randig eller röd bikini? Öl eller vin till maten? Cigg innan eller efter maten? Jobbiga beslut helt enkelt.

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0