Hu!!!

Vem är det som har skrivit manuset till melodifestivalen???? det är ju så dåligt så att man kan spy... Programledaren Petra Mede(?) är väl kanske rolig när hon gör sin egen humor grej, vad vet jag. Men hon är definitift inte rolig i musikfestivalen... I och för sig är det ganska svårt att se något roligt i denna företeelse... Dålig musik, gamla avdankade artister som försöker göra come back, artister som försöker bli något (är detta rätt väg att gå verkligen????), samma gamla artister som de senaste 15 åren, dåligt manus.. Uj uj uj, jag äter hellre upp mina gamla strumpor än kollar på skiten (men ändå gör jag det.... Jag får skylla på tillfällig sinnesförvirring på grund av sömnbrist). Det är roligt också att SVT verkar tro att HELA svenska folket ääääälskar festivalen, och sitter klistrade framför TV-apparaterna, och att alla bryr sig om resultatet, på riktigt.... Det tror i och för sig Aftonbladet och Expressen också.. Det tror inte jag...

Nu ska jag gå och sova, och ta av den tröjan som lilla V har snorat och kräkts på hela dagen, sätta på en ren, så att hon kan fortsätta att snora och kräkas på den.

BTW, jag blev medtvingad till IKEA idag, på eftermiddagen. Det var lika vidrigt som väntat. Jag gick direkt till restarurangen, köade i 10 minuter för att få en kopp kaffe. Kaffet avnjöts i den lugna och stillsamma miljön som en IKEA-restaurang erbjuder en lördageftermiddag. Det var bara 3000 andra som också tänkte avnjuta lite köttbullar av fulkött på samma ställe.. Och, ja, på vägen ut fick man givetvis forcera "korvätarhindret" . Masssssssvis med fula människor och deras fula ungar som står och trycker i sig korvar (ja, i plural, varför köpa EN korv, när man kan köpa tre, och sen är ju läsken gratis. Och då kan alla barnen få hålla sina egna korvar, och lägga ketchup på dom själva, och hälla upp dricka själva, och ta fyra gånger, eftersom det är GRATIS påfyllning!!!! och gärna hoppa runt på bänkarna och möblerna med korv och läsk i handen. Så kan de tappa sina korvar, så kan de köa i en kvart till för att köpa korv för fem spänn).

Som sagt var, nu ska jag gå och sova, fast det är nästan ingen idé. LIlla V sover bara typ 20 minuter i sträck nu för tiden, och det tar ungeför en timme för henne att somna om, och ungefär 1 1/2 timme för mig att somna om, så jag kan lika gärna lägga ner på en gång. Men jag ska gå och säga hej till min säng, och säga den att det har varit kul att lära känna den, men att den få ha förståelse för att vi inte ses så ofta nu för tiden...

G´natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0