Blaha

Nu har jag inte bloggat så mycket på länge igen.. Jobbigt... Vad har jag hittat på då, den sista tiden?? Jo en massa spännande saker må ni tro...

Bland annat var jag ute och red, och råkade stå i vägen för en hästhov (inte tussilago, alltså) som kom flygande genom luften. Då blev man så här snygg:



Vänster ben
Det blåa i blåmärket harmoniserar fint med den grisblekskära hudtonen.



Höger ben. Snyggt hästskofomat blåmärke.

Annars har jag mest drällt runt. Som vanligt helt enkelt. Var i en barnvagnsaffär i måndags och hade chans att sälja lilla V till ett höggravidt par som kollade på barnvagnar. När de märkte att det var ett barn i barnvagnen som de var lite sugna på så ändrade de sig snabbt. Jag fattar inte varför? De hade kunnat få ett bra pris.

I onsdags var jag på landet och hjälpte till när min mormor och morfar hade stor fest för en massa andra gamla människor. Medelåldern var runt 95, men det var ganska bra krut i de flesta ialla fall. Ett gäng gubbar trotsade skitvädret och spelade krocket i typ 6 timmar i sträck. Bra jobbat av gubbsen. De hade knappt tid att äta lunchen för att de hade så bråttom ut för att sätta upp krocketbågarna. Sen stod de på gräsmattan tills de blev intvingade för att äta middag. Mycket söta små farbröder. Man skulle kunna ha dem som trädgårdsrekvisita hela tiden, typ som trädgårdstomtar.


Det var det det... En spännande och innehållsrik vecka, som vanligt alltså. En annan bra sak är att lilla V har fått dagisplats från i mitten av oktober, på samma dagis som stora lilla V och kompis A-K´s som A. Det blir finemang och lattjolajban. Då kan jag återigen dra mitt strå till samhället och inte parasitera på skattebetalarnas pengar längre. Det känns ju alltid bra i själen ( fast i och för sig så är det skattebetalarna som betalar min lön redan. Och löneförhöjning har jag fått!).

I kväll har jag då kollat på en fotbollsmatch. Det var den tråkigaste matchen jag sett på läääänge. En knattematch skulle vara roligare.. Blä. Jag höll ut i typ tio minuter av andra halvlek, sen gick jag hem...

Ajuöken ajöss! Imorron blir det rösta av. Frågan är bara på vad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0