En bra dag...

Idag började min dag alldeles utmärkt.... Jag vaknar någon gång av att det är superljust och typ 100 grader varmt i mitt sovrum. Jag vägrade att titta vad klockan var, eftersom jag visste att den säkert inte var mer än halv 5, och jag bara låg och nojjade att jag skulle försova mig, eftersom jag denna dag skulle dra mitt strå till staten, och slava lite på jobbet. Efter att försökt somna om länge, svettats ihjäl några gånger så bestämmer jag mig i alla fall för att kolla på klockan, bara för att lunga nerverna lite. Döm om min förvåning när siffrorna visar 07.29. Hmm, tänker jag, vad konstigt, jag börjar ju jobba klockan 06.45 eller 07.00. Då slår adrenalitet på och jag flyger upp, klär på mig, ringer till jobbet och säger att jag är på väg, borstar ett varv med tandborsten i munnen, och hoppar iväg på på cykeln. Kl 07.45 är ja på jobbet, ombytt och klar, redo att möta dagen med ett leende...Som tur var så hade den andra sköterskan också försovit sig. Det var ju tur för mig.

Dagen vägdes dock upp av att jag lyckades läsa ett SMS efter några timmar på jobbet, som förtäljde att ett par kompisar ploppat ut en bäbis (nåja, den ena av dem, men ändå..). Smart som jag är tänkte jag passa på att våldgästa dem lite på BB, men konstigt nog så var de inte så sugna på det... Hmpf... Lilla V fick sitt första besök innan hon var 8 timmar gammal ens, och dete andra innan hon var 12.. Den här bäbisen var ju typ ett dygn... Dålig stil..

Ikväll är jag bjuden hem till kompis L på film och snarr. Jag hoppas att det är något i blåbärsväg, eftersom hontydligen plockat kilovis med blåbär idag... Får se helt enkelt. Om ni har tur, mina kära läsare, så kanske jag kan blogga om det någon dag...

A Gös!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0