Kääääs

Vi kollade på Arn-filmen igår. Inte den nya, som går på bio nu, utan den gamla, ettan alltså. Sedan trailern för den filmen började visas för typ 1 1/2 år sedan har jag och många fler hånat filmen, skådisarna, handlingen, Jan Guillo, m.fl, m.fl. Taskigt kan tyckas kanske, men kul. Vi har länge sagt att vi måste se filmen för att se om den är så dålig som man kan tro att den är. Och man vill ju inte betala för att se den på bio, det är pinsamt att gå och hyra den, och det är dumt att åka fast för olaglig nedladdning för en sån skitfilm (ska man åka fast ska det vara för något häftigt). Jag hade fått en gratiskupong för bredbandsfilm från CDON som jag hade glömt bort i en av alla pappershögar man har hemma, och när jag hittade den, så kom jag på att den kan ju utnyttjas till att kolla på skräpfilm med.

Ok, var ska man börja sen...?

För det första, tjänsten med bredbandsfilm hos CDON är helt kääääs! Den mest användarovänliga platsen på hela internen (landstinget västra götalands intranät kommer som en stark tvåa). Jag orkar inte ens gå in på alla detaljer om allt krångel, men tre vuxna personer, varav en datasnubbe, sitter och svär och försöker få igång filmjäveln i typ en halvtimme, samt en massa pauser mitt i för att försöka fixa till saker och ting. Vill dom att man ska titta på film lagligt eller? En vanlig svennebanan, typ mina päron, en vanlig komunalt anställd kvinna i 30-års åldern, eller en terminalarbetare på ICA-lagret skulle fanimig aldrig få igång filmen, inte ens om de ville kolla på dataskärmen (vi ville lyxa till det hela med att kolla på TV´n!)!!!  Det var ju jäkla tur att det var gratis, annars hade jag reklamerat hela skiten. Jag kommer aldrig att betala pengar för sånt här skit!

För det andra, filmen.... Fy faaan vilken kass film (det hade vi ju i och för sig trott, men herreguuud (på västmanlänska)!!! Den var ju såååå trååååkig! Hela filmen bestod av en massa naturbilder när Arn rider runt på sin häst, när han slår ner mörkhyade människor, när folk går runt i naturen, bilder på massa saker helt enkelt, men inget som för handlingen framåt. I mellan naturbilderna är det lite filmsnuttar där det handlar om lite saker, men det känns som att saker och ting inte riktigt hänger ihop, det fattas en massa handling helt enkelt. Först är det sommar, sen  blir det vinter i Jerusalem, sen helt plötsligt visar en tjej lite bröst i sverige, sen rider Arn och girlfrienden Cecilia runt på en häst, sen kommer en nunna gående, sen blir det slagsmål, sen kommer en korp flygande, sen är Arn i öknen, sen är han i kloster, sen slåss folk lite till, sen är det mera scener tagna ur luften. Hade den som klippte filmen rökt svamp eller? Tur att Y var med som har läst böckerna, så hon kunde förklara lite saker.

Summa summarum: Filmen var lika kass som man kunde förvänta sig. Dessutom var den enormt långtråkig, jag skulle vilja snabbspola genom hela filmen. Betyget då? Det blir 0 struthättor av 5 möjliga. Bottenbetyg för Arn och Cissi helt enkelt. Nu måste man ju nästan se tvåan också......


Kommentarer
Postat av: Ylva

Och glöm inte alla agrarhistoriska felaktigheter...

2009-01-02 @ 11:49:54
Postat av: Anki

Närå, jag orkade bara inte ta upp dem, eftersom det inte riktigt är min kopp of thé. Då skulle jag kanske kommentera felaktigheter felaktigt, och då skulle det kunna bli ännu mera felaktigt...

2009-01-02 @ 12:05:21
URL: http://minipanda.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Vad har du för nyårslöften? Berätta i min blogg!

2009-01-02 @ 12:07:04
URL: http://thisismikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0