Jaha!

Igår när jag var och handlade började lilla V gallskrika vid potatisen ungefär. Då kom det fram en äldr man till mig och sa: "det låter som om barnet är ledset". Jaha, det hade inte jag fattat, jag trodde att hon var glad för att jag handlade potatis. Vadå, skriker barn för att de är ledsna, konstigt värre.

Senare på kvällen var jag och tvättade marsvinsbilen. När jag står i kön kommer ännu en äldre man ut ur biltvätten och frågar om jag kan se siffrorna. Eh?, tänker jag. Men det visar sig att han menar siffrorna på apparaten där man ska trycka in sin tvättkod. Han kunde tydligen inte se dem i mörkret, men det kunde jag. Sen frågade han mig om jag hade tagit bort antennen. Det är bra att äldre män håller efter en, så man inte gör något fel. Men jag hade inte skruvat bort någon antenn, för det finns ingen, så det så! Jag hade till och med lyckats ta bort dragkrokshatten, och vikit in backspeglarna. Så jag hade allt på det torra.

Undrar vad dagen har att bjuda på . Det ryktas att det vankas en tripp till IKEA i eftermiddag. Tur att jag absolut inte behöver köpa något alls. Det är så lätt att låta bli att köpa något där. Om inte annat kan man ju göra som alla svennebananer och köpa tre korvar på vägen ut, och sen stå och slafsa i sig dem precis där alla vill passera ut. Det är ännu bättre när mamma och pappa svennebanan köper korv och glass till sina feta och fula ungar, så de också kan stå/springa ivägen när man vill komma förbi och fram. Skjut mig om jag hamnar där en dag ( det kommer jag säkert göra, så jag får göra det i smyg. Men lilla V är i alla fall inte ful, och kommer inte att bli fet, eftersom hon skall sättas i konståkningsträning redan nästa vinter..).

Tjipp och hoj!

Visst ja, måste baka cocostoppar någon gång också. Jag måste tydligen göra det för att få komma på kalas på lördag.. Räcker det inte med min sköna uppenbarelse, eller..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0