Vägon

Idag har jag varit och hämtat ut lilla V´s nya vagn. Den var jättedyr. Den kostade hundra kronor. Jag är faktiskt impad av Britax att de ger mig en helt ny vagn, istället för att be mig dra åt helvete. Lilla V´s vagn var begagnad. Stora lilla V har haft den, samt ett annat okänt barn i Linköping innan honom = inga kvitton, inga garantier. I våras märkte jag att lite av plasten i chassit hade spruckit på två ställen. Hm, tänkte jag då, det här kan ju bli ganska dumt om det forsätter att spricka, då kommer chassit att vika ihop sig av sig själv... Så i början av juni gick jag iväg och beställde nya delar till vagnen, och sen väntade och väntade jag.... Förra veckan ringde de från barnvagnsaffären och sa att Britax tyckte att jag hade fått vänta för länge på delarna, så de hade skickat ett helt nytt chassi istället. Halleleluja! Tänkte jag och åkte iväg för att hämta det. Väl på plats så märkte vi att den gamla sittdelen inte passar i det nya chassit. Oops! Så barnvagnsaffären ringer till Britax och frågar vad de ska göra, och Britax säger att de skickar en ny sittdel istället. Tackar säger jag.


Den jävla bilden ville inte bli större...

Så idag var jag oh hämtade ut den nya vagnen, förutom hjulen som jag inte fick några nya utan fick behålla de gamla.
Men det känns ändå schyrre med en ny vagn för 100 spänn!




Kommentarer
Postat av: Rebecca

Så undrar du varför du har så få läsare på bloggen...Ska aldrig läsa din sida nå mer!!!



Barnvagnar, bah...Tacka vet jag hästtransporter! Funderar starkt på en Star Diamant, fast en Safir går också bra om jag kommer över en till ett rimligt pris. Helst vill jag ju ha en Boj eller Ume, men de är sjukt mycket dyrare...Suck. Jag måste nog leta vidare i djungeln och eventuellt starta en blogg om det hela =)

2009-08-16 @ 20:24:04
Postat av: Lina

Man Hallåå-å!? Vad tyst det blev här...

NÅT spännande världsomvälvande måste väl ha hänt på två långa veckor.

2009-08-31 @ 21:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0