Skandal!

Idag ramlade inte morgontidningen ner i mitt brevinkast förrän vid 9-tiden! Skandal! Vad  tror tidningsbuden att vi morgonpigga själar skall roa oss med på morgonen egentligen? Mitt Wii är på lagning, och det är bara skit på TV. Jag kanske ska börja jobba som tidningsbud själv, istället.. Det är säkert mycket bättre betalt än att jobba som landstingskärring, och jag är ju ändå vaken vid 4-snåret. Why not.

Jag har ju länge funderat på att byta ut landstingsslaveriet mot något annat slaveri. Jag tror inte att man är livegen när man jobbar som tidningsbud, som man är hos staten. Annars har jag ju tänkt att bli lyxhustru, jobba på katthemmet, starta en rättvisemärkt butik i stan, eller helt enkelt panta burkar för att få en dräglig inkomst ( om jag dricker jättemycket fanta, så kan jag panta jättemycket fantaburkar, så kan jag bli jätterik!).

Nä, jag tror att lyxhustru är den allra bästa karriären. Då kan jag sitta i min feta SUV och titta ner på, och skratta åt alla ni andra simpla arbetare. Ha ha! Då kan jag även ha ett eget katthem, med anställda som gör allt tråkigt med katterna, som att mocka i lådan etc, och jag kan ha en egen rättvisebutik som ger mig torkad mango i ett aldrig sinande flöde. Självklart med anställda som sköter ruljansen, o jag kan komma o provsmaka kaffet och bullarna emellanåt. Fantastiskt!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Haha, du är bara så himla avis!

2008-10-12 @ 19:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0