öhhh

I en blogg ska man tydligen berätta vad man gör vareviga dag. Eftersom jag för tillfället njuter av lyxigheten att slippa vara landstingskärring varje dag, på grund av havandeskapspenning (tack för det snälla staten), så består de flesta av mina dagar i att titta ut över horisonten och fundera över livet. Ungefär som på nedanstående bild.



Nä, jag har inte gummistövlar och kofta på mig varje dag, det passar sig inte riktigt i en soffa, men i det stora hela är det så har jag har det. I och för sig avbryts mitt filurande lite då och då av mycket ansträngande luncher på stan och shoppingturer till IKEA och Brödet & Fiskarna. Här om dagen prövade jag återigen på lantlivet genom att tillsammans med kompis I, åka och hälsa på den lilla lilla hästen, där jag helt oförhappandes blev erbjuden en lugn ridtur i skritt på en fjording. Trevligt med lite omväxling. By the way, det kanske finns en anledning till varför man inte skall rida i 9:e månaden med foglossning. J-vlar vad on jag hade i fogarna dagen efter! Jag kände mig som världens panchis, kom knappt ur sängen. Men roligt var det! (det är ju viktigast...)


Den lilla lilla hästen



Den lilla lilla hästens fjordingkompis (med tillhörande höggravid ryttare)



Jaha, så kan en dag i mitt liv se ut, spännande va?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0