Hmmm

Mina kära läsare (3 st), ni måste självklart undra över vad jag har hållt på med på de senaste dagarna, eller hur? I lördags var jag hemma hos kompis R+H och käkade tacosoch wienergum, och spelade Buzz. Av någon anledning var jag helt kass på Buzz. Jag skyller på sockerkoma. R+H har två stycken väldigt trevliga inneboende: Katterna R &W.


Mycket trevliga små saker. Det värsta är att R brukar räkna in katterna innan jag drar, så det är lite svårt att smussla med någon hem.

Dagen till ära ska jag har en liten basgruppsträff hemma hos mig (INTE tjejmiddag!!!!!!!), lite "sista natten med gänget" innan jag förvandlas till mjölkko med dygnet runt service (och drive thru). Husliga jag har pysslat och lagat lite mat under eftermiddagen.

Här ser ni mig förbereda dagens soppa, innehållande bland annat en
gammal favorit; purjon (Purjomagi!).


Här har jag gjort en liten installation, där det skarpa i purjon, möter det
sura i citronen, som möter det mjuka i smöret.....


Här bakas brödet i en varm och mysig ugn.


Och här ser ni dagens dessert. Hallon & björnbärspaj, som skall serveras
med vaniljglass.


Slutligen: Dagens dukning. Upphetsande.....

Snart kommer mina små gäster, så nu ska jag börja koka soppa!
Smaklig spis!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Snygga katter! Det måste vara en extremt snygg tjej som äger dessa två små djur...Veeeem kan det vaaaara?

2008-10-29 @ 18:13:17
Postat av: Ingela

Jag tycker det verkar som en jättemysig tjejmiddag (hi hi) och det skulle ju vara jättetrevligt om man kunde få recepten på den säkert jättegoda maten. Jag skulle också vilja göra en jättemysig tjejmiddag/parmiddag och blev väldigt inspirerad av din jättetrevliga dukning. Var har du köpt de jättefina glasen och servetterna. En inköpslista hade varit jättetrevligt.

2008-11-06 @ 07:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0