En helt vanlig dag

Idag har jag haft en helt vanlig dag i mitt liv. Vaknade vid 3-tiden i morse, kunde inte somna om, gick på toa, läste bok, kollade på 1 1/2 avsnitt av gamla Mythbusters, somnade om igen, vaknade av ett SMS vid 8-snåret. Som vanligt helt enkelt. Efter en frukost i soffan somnade jag om när jag skulle kolla mer på Mythbusters, och vaknade utsövd, men stel i kroppen vid 11. Perfekt! Min plan för dagen var att åka till Coop Forum och köpa skokräm till mina stallskor som ska få övervintra på något trevligt ställe, typ garderoben, eftersom det lär dröja innan jag får ut o rida igen.

Efter en stärkande lunch, bestående av fisk med creme fraiche-gucka, hoppade jag upp på min stolta springare (ljusblå Skeppshult) med destination Stenby. Väl framme vid Coop, inser jag mitt misstag. Antingen är det pensionsutbetalningar idag, eller så har alla panchisar i hela Västerås tagit Flexlinjen eller färdtjänst till Coop av någon annan anledning (rea på leverpastej?). Hela affären kryllade av små långsamma tanter och farbröder. Och i kassan köade de med sina rullatorer, och alla handlade med nya fina femhundralappar... Otur för mig att jag inte orkade hämta någon shop-express scanner, eftersom att jag bara skulle ha skokräm, nu fick jag köa i en kvart i kassan, eftersom PRO verkade ha årsmöte i kön till min kassa. Efter mycket köande kunde jag tillslut hoppa upp på min lilla cykel o glida hemåt i medvind och solsken!

Eftermiddagen spenderades i horisontalläge i soffan, kollandes på lite mer Mythbusters ihop med kompis I. Framåt kvällningen gick vi till katthemmet för att införskaffa lite kalendrar. Det var den lätta biten. Den svåra biten är att gå därifrån utan att stoppa en katt inanför jackan! Gå dit och köp en katt, vetja!   www.huskatten.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0