Denna dagen, ett liv

Jag märker att jag, i jämförelse med andra som bloggar, skriver mycket lite om vad jag har på mig, hur det ser ut hemmas hos mig, och vad jag sysslat med de senaste 4 timmarna. Här kommer lite skärpning! Idag har jag på mig, ett par vita boxertrosor från Lindex, en vit BH-top från Lindex, ett vitt (fördetta, nu mer lite blåisch) linne från H&M, en vit kortärmad top från Vagina tricot, ett par blåa jeans från Polarn & Pyret, ett par (gårdagens) vit och turkosrandiga stödstrumpor från öh.. Internet. Till detta har jag harft en svart jacka från Polarn & Pyret (tack för det lånet kusin M, det är skönt att äntligen kunna knäppa jackan i dessa arktiska vindar) samt ett par gröna Ethnies (jumpapjuck). Det var dagens outfit det..

Och nu kanske ni undrar vad jag håller på med just nu? Jag tänkte väl det. Med min eminenta simultankapacitet håller jag på att bloggar OCH steker pankakor (note to self; keep computer away from pankakssmeten)! Jag hittade en massa utgågna ägg, och en massa utgången mjölk i kylen, och tänkte i husmoderlig anda steka en jättebatch med pankisar som jag kan stoppa i frysen. Tyvärr var inte riktigt propotionerna gammjölk/gammägg riktigt riktig, men det löste jag genom att spä mjölken med lite vatten, samt balansera upp med några extra gram smör i smeten. Som tur var hade jag redan tappat ett ägg i köksgolvet, när jag skulle förflytta äggkartongen mellan kylskåp och köksbord, (ett avstånd på midre än 1 meter...) annars hade det blivit smörkakor istället för pankakor..

Tidigare under dagen var jag iväg till Skiljebo och spelade lite Rock Band. Halleleluja vad det var kul! Jag som är totalt tondöv och inte har någon taktkänsla, har alltid haft lite problem med Guitar Hero, var nu en jävel på både trummor och gitarr!  Så antingen har jag blivit jättemusikalisk på sista tiden, eller så är Rock Band ( till Wii) mycket lättare än Guitar Hero! Vem vet, jag måste nog prova min musikalitet i morgon också... Trots att det kändes som att jag hade ett ganska bra flow i spelandet, var min koncentration på högvarv. Tydligen så glömmer jag att blinka när jag koncentrerar mig mycket, vilket resulterade i att min vänstra lins helt enkelt hoppade ur mitt öga. Som tur var hände det i slutet av en låt, så jag kunde rädda linsen, OCH låten. Skickligt..

Adjöss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0