Möte med hemliga klubben

Idag har jag och lilla V, stora lilla V, och syster Y varit på stan. Helt out of nowhere började en tjej att prata med mig inne på Zetterlunds. Hon började med att säga att lilla V var så söt osv, som folk säger i allmänhet. Sen började hon gratulera mig, och säga att åh, det är så härligt, jag längtar själv efter barn. Jag började raskt fundera på om jag känner människan i fråga, vilket jag kom på att jag inte gjorde. Men sen kom jag på att eftersom jag är medlem i hemliga klubben så kan ju vem som helst börja prata med mig så där.... Skumt. Jag känner inget behov av att gå fram till okända människor och gratta dem för att de har en söt bäbis. Hej Bullen, är jag normal...?

Något annat jag märkt sedan jag börjat dra runt på stadens torg med en barnvagn på släp, är att helt plötsligt så måste jag utsråla något slags ofarlighet. Hur många tanter och farbröder som helst har kommit fram till mig och frågat efter vägen, frågat vart bussen går, vad klockan är, var man kan köpa barnkläder mm. Va fan, är jag något allmänt uppslagsverk bara för att jag råkar ha ett barn med mig, eller? Jag tror aldrig att någon har frågat mig efter vägen och dylikt innan, jag får bara skäll av panchisar hela tiden annars. Men jag har kanske en aura av moderlighet och vänlighet runt mig. Lite som jungfru Maria faktiskt. Jesus kom ju till genom jungfrubefruktning, det gjorde lilla V också. För jag är INTE gift.

Stora lilla V fick en leksak idag på stan, en safaribuss i trä, med hål i, där man skall stoppa olika safaridjur i trä i. Men jag undrar om jag missade några biologilektioner under skoltiden. För vad jag hela tiden trott är att elefanter och flodhästar bor på savannen, men inte grisar, taxar, kaniner, kor och katter. Men vad vet jag, jag hade faktiskt inte de bästa betygen i högstadiet. Vi kanske gick igenom savanndjuren nån dag när jag om mina kompisar N och L var ute och pallade äpplen (det häftigaste brottet jag vågade mig på när det begav sig (och fortfarande också, eller inte ens det....)).

Ikväll blir det tjolahopp med att kolla på "Färjan" reprisen från i måndags. En liten pizza vore inte så dumt heller om den kunde slinka med. Kompis I tipsade om att kolla på "Fredag hela veckan" parodin på Färjan, på YouTube. Hellllärijus!
Men, eftersom det inte går att kopiera och klistra in i Firefox, så får ni söka rätt på det själva...

CY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0