Cheeeeezus!!

Euo maj gaad! Jag råkade kolla lite på "Färjan" för en stund sen. Som tur var sommnade jag i första reklamen, och vaknade typ 5 minuter innan slutet, men hann bli chockad på den korta stund jag såg. Bartendern Håkan (som är både smart och snygg, eller?), var på livräddningskurs. Dagen började med en teoridel, där kursledaren inledde med att berätta lite om dagens program, när och var lunchen var etc. Håkan undrade då över hur det var med middagen, och fick till sin besvikelse höra att den inte ingick i kursen, att man själv fick köpa den på valfri resturang. Sen gick kursledaren vidare med dagens info, men Håkan hade inte riktigt förstått den tidigare informationen, så han var tvungen att avbryta mitt i infandet, och fråga igen hur det skulle bli med middagen. Han får återigen svaret att middagen inte ingår, och att man får själv köpa den på valfri resturang.  Det bästa är att han verkar uppriktigt besviken på Viking Line som inte vill köpa middag till honom. Han verkar vara en sån trevlig och smart kille....

Kommentarer
Postat av: Lina

Håkan! Marry me!

2008-11-17 @ 22:59:29
Postat av: Ingela

Ja, Håkan verkar ialla fall tycka att Håkan är smart och snygg... Du kanske missade förra veckans avsnitt där han blev väldigt upprörd att en kvinnlig kollega sov med en ganska nyligen anställd manlig kollega. När den manliga kollegan undrade om han var svartsjuk så nekade han bestämt och skyllde på att personalen var som en familj och att han därför, av någon hemlig anledning, hade all rätt att ifrågasätta detta... Sedan var han tvungen att upprepa ett par gånger till att hon nog inte borde göra så...

Jag kan tyvärr aldrig mer se Färjan ensam. Om jag ska titta på det programmet måste jag minst ha ett offer till med mig. Svårt att hålla alla känslor som uppstår inom sig...

2008-11-18 @ 06:47:25
Postat av: Anki

Vi får helt enkelt ha "Färjan"-uppesittarkvällar ihop. Kombinerat med lite kött från Then Gyldene Bågen, och lite av det gula guldet,så kanske själen klarar av ett avsnintt..

2008-11-18 @ 08:40:43
URL: http://minipanda.blogg.se/
Postat av: Ingela

På fredag är det repris på måndagens avsnitt... Kanske kan det vara en plan?

2008-11-19 @ 06:42:00
Postat av: Anki

Undrar när DVD-boxen med alla avsnitt kommer finnas att köpa. Årets Julklapp, kanske?

2008-11-19 @ 08:42:03
URL: http://minipanda.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Yes! Jag vill vara med!

Herregud Färjan är ju en halvtimmes Svensk helyllekultur ända ut i fingerspetarna (Om nu ett program kan ha fingerspetsar?). Låt oss tillsammans kultivera oss i denna underbara dokumentär

2008-11-19 @ 15:43:41
Postat av: Lina

Får jag också vara med? Eller har jag bränt mina broar med min positiva inställning? ;)



Och jag har kommit på den optimala julklappen: "Färjan -Live". Man köper alltså en biljet till ett dygn med Cinderella (är det va?) Sen ger man den till nån man tycker (illa?)om. :) Julen är räddad! :D Och har man riktig tur kan man få hångla med Håkan! Tänk er! :D



2008-11-19 @ 17:10:03
URL: http://firstborn.deviantart.com
Postat av: Anki

Jag är på!

2008-11-19 @ 20:00:08
URL: http://minipanda.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Vi kan väl ta en Färjan-uppesittarkväll? Lätt att jag är på. Jag tycker att Lina får följa med om hon lovar att inte dregla för mycket och göra allt för många fjårtis Iiiii-skrik. Vad tycker ni övriga i juryn?



Kan man få veta tid och plats?

2008-11-20 @ 11:46:31
Postat av: Lina

Jag har en shysstens stor TV som lämpar sig väl för fjortisskrik över Håkan, men hon med den nyutpluppade parasiten kanske hellre vill vara hemma hos sig?

2008-11-20 @ 15:33:51
URL: http://firstborn.deviantart.com
Postat av: Anki

Den nyutpluppade parasiten är i allra högsta grad flyttbar, och behöver komma hemifrån lite då och då, så vi är på!

2008-11-20 @ 19:00:45
URL: http://minipanda.blogg.se/
Postat av: Stina

Är detta den nya trendigaste chatten...ellerrrr! ; )

2008-11-20 @ 22:28:38
URL: http://svenskhemmafru.blogg.se/
Postat av: Lina

Jupp, det är här alla coola kidsen hänger sörrö! :)



Men då så! jag kapar bloggen och säger:

Mi casa, klockan... Ja, när färjan börjar!



Det finns kanske till och med några ingefärs-kakor kvar efter min session med "Leila bakar" för den som kommer tidigt. :)Annars går det att göra fler om nån tar med sig 125 g smör. ;)

2008-11-21 @ 01:00:41
URL: http://firstborn.deviantart.com
Postat av: Rebecca

Får man anta att det blir en till session nästa fredag, med temat Leila-bakar-kakor och kebabrulle? jag menar, varför tveka på ett vinnande koncept?

2008-11-23 @ 11:11:56
Postat av: Lina

Om min Färjan-ångest är kurerad tills dess, varför inte? :)

2008-11-23 @ 16:35:55
URL: http://firstborn.deviantart.com
Postat av: Rebecca

Jag längtar så jag längtar inför fredagens show!

2008-11-27 @ 08:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0