Jävla landstinget!!

Det finns mycket som är kukigt med att jobba för landstinget. Efter att ha strejkat i sex veckor i våras, var äntligen våra nya löner klara i slutet av oktober. Bra kan tyckas, om det inte vore för att de är skamligt låga. Nåja, jag ska inte gnälla över det mera, jag kan ju faktiskt byta jobb om jag vill. En trevlig sak är att man ska få retroaktiv lön från och med första juni på decemberlönen. När min lönespec damp ner i brevlådan förra veckan tänkte jag: finemang, nu blir jag rik! Men på det lilla pappret stod det: utbetalas 0 kr. Och min gamla lön stod kvar. Jävla skit! Så idag ringde jag lönekontoret och personalsekreteraren, och fick höra att min nya lön inte var inlagd, oopsidejsy! Hur kan man glömma bort det? Ballefjong! Nu har jag ju tur och råkar besitta en hel förmögenhet som försäkringskassan har gett mig, men det är ju jävligt surt att landstinget inte kan ge mig de pengar jag har slavat för... Men det är som vanligt känns det som..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0