Borta?!

Var har jag tagit vägen egentligen. Jag har ju inte bloggat på evigheter. Kan kanske bero på att jag inte gör så mycket spännande saker om dagarna.. Igår var jag, Y, P och lilla V ute och scannade av stadens andrahandsbutiker. En lyckad inköpsrunda blev det. Ska visa bilder sen, bara jag orkar displaya allting lite snyggt, så jag kan fota dem. Stora lilla V fick iallafall en väldigt snygg björnmössa efter att jag övertalat Y att han verkligen behövde en sån (men den kostade bara 10 kr).

Jag tror att jag måste börja jobba igen snart så jag får något att gnälla över = skriva om i bloggen. Arbetet är för mig ett viktigt kall, där jag kan hjälpa människor i nöd, eller ... Nä till jobbet går man för att dricka kaffe, sno åt sig lite av landstingets mackor och stjäla kontorsmatriel. Snacka skit med sina kompisar är även det en stor bit av min arbetsdag ( och, ja, jag klarar av att göra mitt jobb, SAMTIDIGT, som ovanstående. (det finns tyärr de som inte fixar det)). Jag känner ju att jag inte kan gnälla så mycket som jag vill hemma just nu. Lilla V är inte så bra lyssnare för tillfället, och hon ska kanske inte växa upp med en sur landstingskärring. Men det finns ju mycket småsaker som irriterar mig nuförtiden. Att plyschmysbyxorna fastnar i plyschsoffan så man inte kan röra sig, och att brallorna fastnar så att de hasar ner, så man sitter o visar den största buttcracken någonsin. Att den jävla bärschalen är så lång och trasslar in sig i mig när man vill få den av eller på snabbt, samt att när jag drar i axeldelen av schalen, åker alltid min BH med och hålller på att trilla av. GAAAAH, Att jag slår tårna i samma pall varje gång jag passerar den, och lär mig aldrig att pallen står just där, och att den har gjort det i ca 1 1/2 år. Att jag även slår i ett av benen på lilla V´s säng varje gång jag ska försöka smyga ner henne i den. Just det benet är ett "extra" ben som är till för utdragsdelen av sängen, och har ett hjul på sig, som plingar till varje gång man drar i stortån i det: Jag tror att lilla V kommer börja associera detta pling med " aha!, nu försöker hon lägga mig i sängen, då ska jag börja vakna och skrika" Kontentan av det hela är alltså att jag behöver ett jobb. Jag har ju inte jobbat på över tre månader, får man vara lite rastlös då?

Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0